Expert Rob Veer vertelt in Runner’s World hoe we met zijn allen om kunnen gaan met onze onbedwingbare behoefte om toch lekker te gaan hardlopen in deze rare tijd. We staan daar uiteraard volledig achter en lichten een aantal tips uit:

Beperk de duur en intensiteit van de trainingen

Zware trainingen vragen veel van je en zijn daarom een ‘aanslag’ op jouw immuunsysteem, het systeem dat je nu juist hard nodig hebt. Tip1: Schrap ‘afzien’ en ‘diep gaan’ voor een aantal weken uit je trainingswoordenboek

Koester de koolhydraten

Inspanningen zonder (genoeg) koolhydraten hebben evenzo impact op je immuunsysteem. Bij velen van ons staan nuchtere trainingen in het schema, maar daar kunnen we beter van afzien. Tip2: Duurt de training langer dan een uur, vul dan onderweg en meteen vanaf de start koolhydraten aan (bijvoorbeeld in de vorm van gels, winegums of sportdrank).

Safety first

‘Safety first’ hoort natuurlijk als geen ander motto bij Safe-iD, maar in dit kader gaat het niet over het meenemen van jouw belangrijke gegevens voor noodgevallen. Het gaat over het vermijden van risico als je niet (helemaal) fit bent. Tip3: Heb je last van verkoudheids- of griepverschijnselen, neem dan flink gas terug.

Lees alle tips van Rob en het hele artikel via Runner’s World