Een aantal maanden geleden hebben we opgeroepen om ons te laten weten waar je als gebruiker behoefte aan zou hebben bij het dragen van Safe-iD. Een van de antwoorden die vaker voorkwam was het ‘bestanden uploaden in jouw Safe-iD profiel’. VANAF VANDAAG kun je de informatie die je al kwijt kunt in de grote hoeveelheid ‘standaard’ antwoordvelden in jouw profiel aanvullen met het uploaden van bestanden die van belang zijn in noodgevallen.

Aanleiding van de ontwikkeling

In januari waren we aanwezig  bij onze partner Alternatieve Elfstedentocht Weissensee. Bij het helpen van een van de nieuwe leden kwam Dave in gesprek met een schaatser met een hartaandoening. Uit zijn portemonnee kwam een (bijna onleesbaar) briefje met medicijninformatie. Dat was uiteraard de reden om lid te worden, maar er was meer… In het gesprek dat zicht ontvouwde kwam ook de pacemakerregistratiekaart naar voren. Een belangrijke kaart die een drager altijd bij zich moet hebben. Het idee om dit te integreren in Safe-iD was geboren. We sturen een extra bericht als de functionaliteit ‘live’ is, maar denk vast na welke bestand je zou willen koppelen aan jouw profiel.

Meer toepassingen

De pacemaker registratiekaart kan van levensbelang zijn, maar Bestanden uploaden in jouw Safe-iD profiel kan uiteraard veel breder zijn. Er zijn nog legio andere informatiedragers die in aanmerkingen komen om digitaal via Safe-iD mee te nemen. Denk maar eens aan het donorcodicil of  een lidmaatschapspasje van welke club dan ook. Ook bij jouw werkgever draag je wellicht informatie mee die handiger geïntegreerd kan worden  en je kunt denken aan je medicijnpaspoort.

Ideeën zijn welkom

We hebben met onze leden veel contact en ontwikkelen op basis daarvan onze diensten en producten door. Zo staat de meertaligheid eraan te komen, zijn we in staat om speciale tabbladen aan het profiel toe te voegen, is de startnummerintegratie klaar en kunnen we meer en meer in verschillende branches. Heb je ideeën? Laat maar weten. Kijk op de contactpagina voor de gegevens.